Skoter.se
 
Navigera dig fram här   Måndagen den 30:e januari 2023
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15267  
  Antal nyheter: 5741  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 3298 st  
  Igår: 9988 st  
  Denna månad:
338797 st
 
  Föreg. månad:
354868 st
 
  Totalt: 81414679 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. allimac32
2. Alpinemadness
3. Hajen54
4. sunnne
5. FrankJScott
6. abbe63
7. Matte202
8. Liddo
9. Hajen67
10. Mtech94
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Polaris MY 2023
 

Polaris MY 2023


Nu duggar det tätt med kommande års modellprogram. Polaris har laddat batterierna och ser till att komma med lite extra nyheter. Man har dessutom uppgraderat sin Ride Command app med fler funktioner som går att koppla ihop med vissa utvalda modeller. Välkommen in i Polaris värld!

RIDE COMMAND +

Polaris var tidiga med att lansera sin Ride Command App. Nu kommer den i USA med en uppgraderad version där man får ut ännu mer funktionalitet, typ fordonsdata, larm, följa fordonet om det blir stulet, samt Group Ride och Ride Tracking funktion, mm. Om just funktionen med positioneringsfunktionerna av fyrhjulingen kommer till Sverige får vi se, då de baseras på användande av mobilnätet, vilket skiljer sig rent i tekniken hos telecom bolagen i Sverige jämfört med USA. Ser man till appen i sig så ger den mycket glädje där man bland annat kan planera sin rutt via olika kartunderlag, både sommar som vinter, plotta rutten man kör samt lägga in videos och bilder som poppar upp då man kommer hem efter en dags körning. Den mest använda funktionen i Skandinavien är nog Group Ride funktionen där man kan lägga in och se vart alla kompisar befinner sig i terrängen när man är ute och kör, sommar som vinter. En mycket bra funktion oavsett vilket märke man äger. I framtiden planerar man i USA att expandera tjänsterna så man även kommer kunna utföra nedladdning av ny mjukvara OTA (Over The Air) precis som man gör på bilar idag.
I USA kommer Ride Command + som standard på flera av deras modeller och går att köpa som tillbehör. Vi får som sagt se när och om tjänsten går live i Europa. I dagens värld har alla mobiltelefonchip som monteras i fordon kompabilitet mellan de olika mobilnäten, så det är en förhoppning om att även vi i Europa kommer få prova på hela Ride Command + utbudet.



RANGER
Ranger fortsätter sin utveckling för att motsvara marknadens och köparens högsta krav. Modellen kommer med några uppgraderingar som kommer väl tillpass för de som gillar att arbeta med den. Handtaget på handbromsen har uppdaterats för bättre grepp och ergonomi. Det kommer sitta rejäla däck genom Pro 27” PRO Armor® X-Terrain. Ranger Diesel och Ranger Diesel Deluxe får vibrationsdämpad frontväxel. Gummidämpningen ger mindre vibrationer och ökar komforten, samt att monteringsinfästningen blir 45% starkare och att själva chassiinfästningen blivit 15% starkare.
Alla Ranger modeller har dessutom fått infällbara sidospeglar, vilket med de välvda spegelglasen ger full sikt bakåt samt på eventuell last på flaket. Mellanklassen med Ranger SP 570 får förvaringsutrymme under sätet. Modellen är även förberedd med Polaris kopplingslåda för elektriska produkter som medger att man kan koppla in upp till tre olika Polaristillbehör. Ranger SP 570 Nordic Pro Edition
får dessutom ett efterlängtat USB uttag i hytten så man alltid har en fulladdad mobiltelefon eller annan utrustning som behöver ett USB uttag. Polaris kommer också med en uppgraderad bandsats som skall vara smidigare att svänga med samt vara mer lättkörd.

Den mest omtalade modellen senaste året är antagligen Ranger Kinetic som vi tidigare skrivit om. En uppgradering från den tidigare Ranger EV modellen. Egentligen en helt ny modell rakt igenom, eftertraktad och mytomspunnen med sin 110 hk elmotor som går att ställa in i tre olika körlägen. Det skall bli kul att testa den då den når våra nordliga breddgrader och jämföra prestanda mm med Kineticens föregångare.





RZR
Till Europa kommer RZR XP 1000 EPS i 2- och 4-sitsversion samt RZR Trail S. Den i år gråfärgade IndyTrail S kommer med FOX 2.0 Podium X Shocks så komforten kommer bli rejäl. Gillar man att köra i mörker har man till sin Polaris möjlighet att köpa till uppgraderade Pro Armor ljusramper, numera med starkare lysförmåga. Vissa av produkterna går att köpa med färgad lins som skall lysa bättre då de får ljuset att tränga igenom damm. Vi får se om tillbehören från Pro Armor med olika färger på rattar och frontgrillar kommer till Europa som tillbehör för att ta din RZR till nästa steg.



GENERAL
Denna modell är en allroundmodell hos Polaris som kom med en otrolig komfort första gången vi fick köra den i Polen 2016. Polaris har fortsatt utvecklingen på detta fordon och det är en modell som passar för den som både gillar att arbeta eller åka ut på lite äventyr.
För 2023 kommer GENERAL XP 1000 EPS Deluxe i grå färg. Denna modell är fylld med komfort, är stilren men ändå snygg både i utrustning och utseende.



SPORTSMAN
Trotjänaren i Polaris flotta fortsätter sin utveckling och är genom sin långa tjänst den mest sålda 4x4 fyrhjulingen. Polaris Sportsman får som grund nya färger och grafik i år på sina 570 och 1000 modeller för ett nytt fräscht utseende. Den nya generationen Sportsman 570 som introducerades på marknaden förra året får nya 6-lagers Wanda-däck på 12-tumshjul. 570-plattformen får också valet av den kraftfulla färgen Orange Rust på EPS-modellen som kommer stå ut lite extra. I övrigt har man många modeller att välja på i Sportmansegmentet med allt ifrån Öhlins Edition, Agri Pro, Hunter Edition, Black Edition utöver 570, 570 SP, samt 570 EPS modellerna.



FÖR DE YNGRE
Till 2023 kommer Polaris med RANGER 150 EFI utility UTV med nya säkerhetsbälten och i färgen Avalanche grey. Som förälder har man samma hjälp med övervakning av hastighet, pinkodsstart, inställning av hastighet och nödstopp samt geofence område som tidigare, så barnet inte skall köra för fort eller på fel ställe.


Det ska bli spännande att få se, samt klämma och känna på dessa modeller när de kommer till Sverige. Nu känns det också som att vi så småningom kommer kunna utnyttja Ride Command+ appens fulla potential då man gått över till mobilnätet som bas för kommunikationen. Men som sagt, vi har inte alla detaljer i skrivande stund så vi får återkomma framöver om just denna funktion.


___________________________________________________
PRENUMERERA: http://www.atv-quad.se/pren



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se