Navigera dig fram här   Onsdagen den 1:e december 2021
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15243  
  Antal nyheter: 5671  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 3636 st  
  Igår: 6544 st  
  Denna månad:
3636 st
 
  Föreg. månad:
220563 st
 
  Totalt: 78380015 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. scom851
2. sunnne
3. skogis62
4. Mtech94
5. pantera800
6. Mark
7. Alesta
8. donzparker25
9. sara19
10. millsjoan
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 5 > Artikel: Långtestpresentation 850 RMK KHAOS MATRYX SLASH 146
 

Långtestpresentation 850 RMK KHAOS MATRYX SLASH 146


Med Matryx chassiet tog Polaris sin redan höga högsta nivå ännu högre. Den 650 Switchback Assault 146 undertecknad körde förra vintern briljerade som ledskoter och övertygade som lössnömaskin. Det gav mersmak och när nu även mountainslädarna får ta del av konceptet till 2022 fanns det inte mycket att tveka på för mig personligen. Det måste bara undersökas om Matryx kommer att innebära samma stora prestandahöjning för RMK som det gjorde för Switchback. Valet föll på Polaris 850 RMK KHAOS MATRYX SLASH 146.
Efter en säsong med ena skidan på lederna är det alltså dags att åter vika av spåren och ge sig ut i lössnön. Jag har funnit mig själv i 146” maskinerna. I mina ögon och för den typ av körning där jag oftast rör mig, den perfekta mattlängden. I jämförelse bjuder de på en busighet och smidighet som de lite längre maskinerna inte kan erbjuda. Det lilla man tappar i klättringsegenskaper och till viss del framkomlighet, vinner man med råge tillbaka om vi snackar kvickhet, respons och busighet.

650 eller 850 motor? Turbo eller inte?
RMK KHAOS MATRYX SLASH går att få, eller åtminstone gick att få under våren, med tre olika motoralternativ. 850 Turbo hade givetvis varit spännande, men prisstegringen per hästkraft för en maskin med turbo, kontra en utan, gick helt enkelt inte att motivera för en hårt arbetande statstjänsteman… Sedan så fanns inte den turbomatade versionen med 146” matta. Så varianten med stressfläkt föll bort ganska tidigt i processen.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se